A tanításról
Felhívom a figyelmedet a Kézikönyv a biológiatanítás módszertanához c. könyvre. Szakszerű, tömör, jól olvasható, nem száraz tankönyvszöveg.
Álljon itt néhány interjúrészlet, amelyekben nézeteim és gyakorlatom némelyikéről vallok. A végén egy-két emlékmorzsa is előkerül...
A kérdések utáni
ikonra kattintva belehallgathatsz a beszélgetésbe.
Hogyan próbálsz gondoskodni arról, hogy a figyelem
ne lankadjon?
|
Mit teszel, ha
valaki(k) nem tud(nak) válaszolni a kérdése(i)dre?
|
Miért a táblát használod a
vázlat készítéséhez és bemutatásához projektor helyett?
|
Miért nem osztod ki a
kijavított dolgozatokat a feladatok megbeszélése előtt?
|
Milyen szempontokat
mérlegelsz a félévi és az év végi osztályzatok lezárásakor?
|
Rosszul sikerült
felelet/dolgozat után felszólítod-e javítani a diákot?
|
Mit csinálsz, ha azt
veszed észre, hogy diákjaid nem figyelnek? |
Van-e jelentősége az
órákon a tanár következetességének, kiszámíthatóságának?
|
Figyelembe veszed-e az
érdemjegy, osztályzat megállapításakor a diákok aktivitását?
|
Ars poetica ― mit üzennél a
pályakezdőknek legfontosabb jótanácsként?
|
A fenti gondolatok többsége a Mód-Szer-Tár című kiadványban jelent meg. A mű egy könyvből (nevezhetjük munkatankönyvnek) és egy DVD-ből áll. Érdemes beszerezni, olvasmányos, jól használható. Az erről az oldalról letölthető hangfájlok némelyike a kiadványba nem került bele, viszont néhány más pedagógussal készült riportnak sok-sok további részlete hallható a DVD-n. Ezeket (részben terjedelmi, részben jogi megfontolásból) itt nem teszem közkinccsé, pedig sokuk nagyon fontos, mások pedig kétségbeejtőek – de mindenesetre tanulságosak.
Itt megtalálhatod a mű rövid ismertetését és recenzióját.